reklama

Extrémisti

Milá moja rodná hruda, Aby som bola hneď zo začiatku stručná…je mi z teba trochu nanič. Máš lesy, zvieratá v nich, vodu, Tatry, skrátka skvelú prírodu. Každé normálne hocičo, nech už je to človek, zviera, krajina, si svoje skvelé veci chráni, celkom inštinktívne – normálna vec. Ale ty? Neviem, kto vlastne si, ale reprezentuje ťa niekoľko ľudí, ktorých som síce ja nezvolila, ale to máš predsa jedno. Začínam mať ten nepríjemný pocit, že ‘človek ako človek’. Áno, zaváňa to tou správnou rezignáciu na slovenský spôsob. Rezignáciou na tzv. systém. A tí daktorí, čo sa rozhodli nerezignovať, sú označení za extrémistov. Čo mi vlastne považujeme za extrém?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Bungee jumping alebo nebezpečných teroristov? Alebo červeného kohúta na pankáčskej hlave? Alebo ľudí, ktorým sa zdá, že aj znehodnotené stromy majú svoju cenu? Možno majú, možno nie.

Ja netvrdím, že všetci v Tichej a Kôprovej doline zhromaždení sú experti na lesníctvo a podobné veci. Nechápem ale, prečo sa to od nich očakáva. Experti samotní si evidetne pomôcť nevedeli. Preto otázka ‘aké biotopy tu chránite?’ zdá sa mi trochu irelevantná. To, že niektorí ‘extrémisti’ na ňu nedokázali odborne odpovedať predsa nedokazuje, že v uvedených lokalitách sa žiadne ochrany hodné biotopy nenachádzajú! Takže použiť ‘neznalosť’ jedného ako dôkaz neodbornosti a nezmyselnosti celého zhromaždenia asi nie je to správne riešenie. Mohol nám to pán minister podstrčiť aspoň trochu rafinovanejšie. Hádam by sme potom verili v ‘zlích’ a najmä nefundovaných extrémistov, čo sa musia do všetkého zamiešať, i keď o vysoko odbornej problematike nič nevedia a hlavne nevedia odpovedať na ministrove ‘fundované’ otázky. To hádam nemyslíme vážne! Ak mám nejaký rozum, tak mi teda naozaj zostáva stáť a neviem, čo s ním ešte niekedy pohnem! Nebudeme vari popierať, že v Tichej aj Kôprovej doline biotopy sú! Na ich ochranu netreba mať naštudovaný ich zoznam, aby sa mohlo pánovi ministrovi ‘fundovane’ odpovedať. Je predsa celkom jasné, že ak je určitá lokalita v najvyššom stupni ochrany, tak to zrejme má svoje dôvody, pre ktoré ju chránime a ktoré hádam nechceme spochybňovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale pán minister to evidentne vidí inak. Pán minister má svoje auto, ktoré ho vozí z Prešova do Bratislavy, aby sa cestou zastavil pozrieť si tu extrémistickú párty priamo v teréne a aby nám, nefundovanému obyvateľstvu potom povedal, že nemáme o problematike elementárne informácie. A ten výrok o platených komparzistoch…môj rozum opäť zostáva stáť.

Ja nevtrdím jedno alebo druhé. Len postupy, správanie a výroky ľudí, čo spravujú krajinu, v ktorej som sa práve začala cítiť ako doma, ma trochu desia. Neviem, či by to céle nebolo lepšie nazvať drzosťou. A zdá sa, že sa niet ako brániť. Arogancia má totiž zbrane, ktoré iní dúfam nepoužijú.

Hedviga Turanská

Hedviga Turanská

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

baví ju svet. Zoznam autorových rubrík:  Z ostrovaKrajinkárkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu