reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Hedviga Turanská

Hedviga Turanská

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

baví ju svet. Zoznam autorových rubrík:  Z ostrovaKrajinkárkaSúkromnéNezaradené

reklama

Krajinkárka

Extrémisti

Hedviga Turanská

Extrémisti

Milá moja rodná hruda, Aby som bola hneď zo začiatku stručná…je mi z teba trochu nanič. Máš lesy, zvieratá v nich, vodu, Tatry, skrátka skvelú prírodu. Každé normálne hocičo, nech už je to človek, zviera, krajina, si svoje skvelé veci chráni, celkom inštinktívne – normálna vec. Ale ty? Neviem, kto vlastne si, ale reprezentuje ťa niekoľko ľudí, ktorých som síce ja nezvolila, ale to máš predsa jedno. Začínam mať ten nepríjemný pocit, že ‘človek ako človek’. Áno, zaváňa to tou správnou rezignáciu na slovenský spôsob. Rezignáciou na tzv. systém. A tí daktorí, čo sa rozhodli nerezignovať, sú označení za extrémistov. Čo mi vlastne považujeme za extrém?

  • 24. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Pocity pouličného cudzinca

Hedviga Turanská

Pocity pouličného cudzinca

Sedím v miestnej počítačovni a premýsľam nad…chcela by som niečo pôsobivé doplniť, ale keď sa pozriem von oknom, nič pôsobivé nevidím. A moja hlava na to už dávno nestačí. Ja nestačím zase na iné veci. Niektorí (vrátane mňa) tvrdia, že je to mojou lenivosťou (prof. Pynsent: ‘Hedulinka…we’re lazy, aren’t we?’).

  • 20. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Go West!

Hedviga Turanská

Go West!

Prebudila som sa skoro a prekvapilo ma, že nemám žiaden zvlášť výrazný predodchodový pocit, a tak som sa len celkom obyčajne naraňajkovala, povedala rodičom 'ahojte' a s mierne naloženým batohom som sa vybrala na zastávku mojej obľúbenej linky č. 37, smer Nový most. Veľmi výrazne mi to pripomínalo situáciu, ako keď sa zberáte na par dní na výlet napr. do Tatier (s vedomím, že o par dni ste späť) a ja som mala takmer výčitky, že si z toho nič nerobím, ba že mi to je vcelku jedno. Pol roka tu, alebo inde...je vlastne jedno, kde si to odžijete. Veď uvidíme...

  • 1. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Modliť sa môžeme ešte vždy zadarmo

Hedviga Turanská

Modliť sa môžeme ešte vždy zadarmo

Viem, že by som mala pridať ešte jeden článok o mojom severnom lete, ale dnes ma zaujala celkom iná vec... Ako už roky, tak aj dnes ráno som sa ocitla pod bratislavským Novým mostom, čakajúc na autobus, ktorý ma pravidelne vozieva domov a v ktorom zažívam toľko nezabudnuteľných chvíľ. Ako to už býva, autobus mi ukázal chrbát, čo pre mňa znamená 20 minút čakania. Prečo by som sa ale túlala nie veľmi útulnou zastávkou, keď utešená Bratislava je hneď za rohom. Vybrala som sa teda do Dómu sv. Martina, za účelom tichého posedenia si. Už vchádzam dnu...

  • 11. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 30
Severné leto

Hedviga Turanská

Severné leto

Veľa vody muselo pretiecť v Dunaji, než som sa odhodlala k novému blogovému príspevku. Medzitým som sa našla v novej krajine, o ktorej vám teraz nenapíšem, ale ukážem vám zopár obrázkov, pretože raz vidieť je omnoho viac ako dvakrát počuť (alebo čítať). Neľakajte sa, že na obrázkoch niet žiadnych ľudí. To nie preto, že by tu žiadnych nebolo, ale preto, že vám ich ukážem nabudúce. Zdá sa mi totiž, že taký milý, nelakomý národ ako sú Škóti si zaslúži tých pár kilo blogového priestoru.

  • 29. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 215x
  • 2
reklama
Ako som sa rozhodla nespolupracovať

Hedviga Turanská

Ako som sa rozhodla nespolupracovať

Včera ráno sa stalo to, čo som už dlhšie očakávala: Celá, ako som, rozhodla som sa, že prestanem spolupracovať a že sa už nebudem podieľať na prežívaní tohoto systému. Tak som buchla imaginárnou päsťou do imaginárneho stola a vidiac odchádzať osudový autobus, nestihla som si položiť otázku, ale zato si odpovedám stručne a jasne: nie! Proste nie. Odmietam stíhať a nestíhať nestíhateľné linky miestnej MHD, odmietam učiť sa cudzie interpretácie mojich obľúbených básní, nieto byť z toho ešte písomne skúšaná, odmietam ducha tejto doby, odmietam odmietanie slúžiť. Končím s bojom, odkladám ťažkú muníciu zo zhrbeného chrbta na chodník. Mojou jedinou výzbrojov je ignorácia. Odteraz.

  • 10. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Prečo ma to ešte stále baví...

Hedviga Turanská

Prečo ma to ešte stále baví...

Pôvodne som mala celkom iný, oveľa „slovenskejší“ plán, a to trochu si tu zanadávať na TV Markíza, že mi reklamnými šotmi vo včerajšom premietaní Passion of the Christ mierne zdvihla adrenalín, ba čo viac, rozosmutnila ma. Hej, prišlo mi ľúto, ani nie tak to, že niekto, kto sedí za všetkými tými premietacími prístrojmi snáď ani nevie, čo púšťa (ale áno iste, celovečerný film z produkcie USA, réžia Mel Gibson atď.). A možno vie...Prišlo mi ľúto, že za zbičovaným človekom (tentokrát to bol Ježiš, o ktorom niektorí veria, a ja tiež, že bol viac než človek) sa na mňa usmieva milý modrooký chlapček, ktorého ocino má prekrásne auto a hneď za ním teta s tými najlepšími, najtenšími a najbezpečnejšími hygienickými potrebami. A o chvíľu opäť muž bolesti, čo poznal utrpenie.

  • 16. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
rendez-vous s Woodym

Hedviga Turanská

rendez-vous s Woodym

Tento víkend bol skvelý víkend. Na par dní sa niekam podelo všetkých mojich 1564 prijatých a 165 odoslaných správ. Ale potom sa vrátili späť a vysvitlo, že boli na víkendovej rekreácií. Vraj až pri mori...Zatiaľ čo ony sa kúpali a slnili, ja som mala rande. Ale aké rande! S Woodym Allenom. Woody ma pozval do kina na svoj film Annie Hall (a to je dobrý film!). 18.00 pred kinom...

  • 30. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 129x
  • 8
Mám v mobile takmer celé storočie...

Hedviga Turanská

Mám v mobile takmer celé storočie...

Môj mobil je zázračná skrinka. Zhltol 20 rokov minulého storočia, dorazil sa 79 rokmi toho, čo žijeme v týchto dňoch a teraz sa čuduje, že je plný dejín a budúcnosti...Keď je človek chorý na všeličo príde. Ja som tak prišla na to, že v mobilovom kalendári sa dá listovať aj späť. Usilovne som brázdila minulosťou a tešila sa, že mobil ma dostane snáď až do stredoveku a možno ešte ďalej. Pri začiatku roku 1980 však telefón prestal s mojím plánom spolupracovať a tak sa teraz nedozviem, či bola bitka pri Moháči v pondelok alebo štvrtok. Dozvedela som však iné zaujímavé veci...

  • 14. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Malý zážitok s veľkou autoritou

Hedviga Turanská

Malý zážitok s veľkou autoritou

Ráno o 8.05 som sa prebudila a zistila som, že tú chybu v KSSJ treba opraviť. Pamätám si, že sa mi snívalo, že som bola tehotná a že som nevedela, s kým a ako sa mi to stalo. Na chvíľu som sa zamyslela, aby som našla súvislosť medzi mojím snom a ideou opraviť KSSJ, ale bezúspešne. Tak som vstala a povedala si, že sa vyberiem do školy a oznámim svoj nález naším jazykovedným autoritám.

  • 23. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu