reklama

Malý zážitok s veľkou autoritou

Ráno o 8.05 som sa prebudila a zistila som, že tú chybu v KSSJ treba opraviť. Pamätám si, že sa mi snívalo, že som bola tehotná a že som nevedela, s kým a ako sa mi to stalo. Na chvíľu som sa zamyslela, aby som našla súvislosť medzi mojím snom a ideou opraviť KSSJ, ale bezúspešne. Tak som vstala a povedala si, že sa vyberiem do školy a oznámim svoj nález naším jazykovedným autoritám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Vedúci katedry je veľmi múdry človek a sedí v miestnosti č. 219, na Gondovej 2 (ak by náhodou aj niekto iný mal pozmeňujúci návrh :-)). Slušne som zaklopala na dvere s červeným poťahom a vošla dnu. Kancelária ma privítala svojim jazykovedným svetom, ktorý raz navždy znehybnel a pochoval slovenčinu do kníh úhľadne poukladaných do regálov...Na moje neprekvapenie, vedúci katedry môj návrh z neznámych príčin zamietol a povedal, že význam hesla "rada", tak ako ho navrhujem, je už v KSSJ obsiahnutý, na čo som ja povedala, že to nie je pravda. Autorita sa spýtala, že čo je to pravda a ja som odpovedala, že to neviem, že to sa pýtal už Pilát a Ježiš mu tiež neodpovedal. A okrem toho vedieť, čo je nepravda, neznamená vedieť, čo je pravda. Jazykovedná autorita sa na chvíľu zamyslela, nepovedala nič, položila hlavu na stôl a rozplakala sa. Začala som premýšľať, ako by som sa z tejto mrzutej situácie dostala. Napadlo mi, že by som mohla odísť, ale vzápätí som tento návrh zamietla, lebo mi prišlo ľúto, že ja by som sa síce zo situácie dostala (kam???), ale profesor by v nej zostal. To sa predsa autoritám nerobí. S hrôzou som si uvedomila, že som ľudomil. Podišla som bližšie k jazykovednej autorite a pohladila ju po prešedivených vlasoch. Ale autorita nereagovala. To ma zarazilo, a tak som musela opäť začať premýšľať, kam z konopy. Vymyslela som, že by som možno mohla zaspievať. Dobre, to by šlo. Možno to autoritu tak vydesí, že zabudne na to, čo ju vydesilo predtým. Klin sa klinom vybíja, však...Nemala som však naporúdzi žiaden vhodný song, z čoho vyplynulo, že budem musieť použiť svoju fantáziu. Toho som sa bála. Len aby ten šok nebol príliš intenzívny...tak som si vstala doprostred kancelárie vedúceho katedry z roku 1959, zhlboka sa nadýchla a jazykovedná autorita sa zrazu postavila. Vstala zo svojej rokmi poznačenej kancelárskej stoličky a pomalými krokmi sa blížila ku mne.Zatvorila som oči a cítila som, ako praská drevená dlážka za každým jejkrokom, ako sa otriasajú steny a biela omietka padá na biele vlasy (profesorove, nie moje...). Autorita zastala asi 20 cm odo mňa, čím narušila moju intímnu zónu, pozrela sa na mňa a napokon prehovorila: "Milá slečna, čo vy o tom všetkom viete...viete len, že som vedúci katedry, ale neviete kto som." Chvíľočku mi trvalo, než som spracovala tento evidentne kontradiktorický výrok, ale nezmohla som sa na odpoveď, pretože na pravdu sa nedá nič odpovedať. Pravda nepotrebuje komentár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jazykovedná autorita si po víťaznom boji opäť sadla na svoj kancelársky trón a spýtala sa ma, či si nedám kávu. Pozvanie som musela odmietnuť, pretože kávu nepijem a čaj zase nepije vedúci katedry. Autority ho možno nemajú rady. A bolo po všetkom. Vedúci katedry zmĺkol a knihy v regáloch mlčali s ním.

Akú cenu má vymýšľať si príbehy? Akú cenu má vymýšľať si život?

Hedviga Turanská

Hedviga Turanská

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

baví ju svet. Zoznam autorových rubrík:  Z ostrovaKrajinkárkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu